سرپرست سازمان آرامستان های شهرداری کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت:در دوره جدید مدیریت شهری اقدام به طراحی سند چشم انداز سازمان نمودیم که دربیانیه ارزش های این سند به همدلی با مراجعان و همدردی با بازماندگان اشاره شده است.
سید محمد حسین علوی زاده افزود:بعد ازرونمایی سند چشم انداز، جلسات هم فکری و مشاوره ی مختلفی پیرامون عملیاتی نمودن این همدلی و همدردی برگزار شد و در این جلسات نیازهای مخاطبان استخراج و راه های رفع این نیازها به طور کلی در سه دسته:خدمات اداری،خدمات ترحیم و خدمات فرهنگی دسته بندی و در هرکدام از بخش ها نیازهای مختلف فهرست شدند.
وی اظهار داشت:سهولت دسترسی برای مخاطبان از نکات مدنظر در طراحی این نرم افزار بودکه به همین جهت طراحی درگاه یکپارچه خدمت رسانی سازمان با نام بهشت و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال آغاز و به طور وب اپلیکیشن طراحی و اجرا شد که مخاطبان از طریق وب سایت سازمان به آدرس www.aramestan.kashan.ir و اپلیکیشن مربوطه می توانند به آن دسترسی داشته و نیازهای اداری و….را در بخش های مختلف اپلیکیشن که عبارت است از:درخواست فوری آمبولانس،پیش فروش قبر، مشارکت در رفع نیازمندی های سازمان و پیامک های اطلاع رسانی در دسترس داشته باشند.
علوی زاده افزود:برای رفع نیاز مخاطبان به خدمات ترحیم در این سامانه، به سراغ بخش خصوصی رفته و این دسته نیازها کاملا برون سپاری شد و صفر تا صد خدمات مراسم ترحیم و یادبود در این بخش با نام موسسه بهشتیان انجام می شود.
مدیرعامل سازمان آرامستان ها گفت: نیازهای فرهنگی مخاطبان هم در این سامانه اعم از:امور خیریه،اهدا عضو، بخش ادعیه و قرآن،بخش احکام،بخش خدام یاری گلزار مطهر شهدا، تورهای مجازی شهدا، اطلاع از وضعیت متوفیان روز کاشان، مسیریابی به قبورمطهر، جستجوی متوفیان و مشاهیر، جستجوی شهدا، اطلاع رسانی اخبار و پروژه های جاری دارالسلام و ثبت وصیت نامه شرعی و صوتی پیش بینی شده که از امکانات این بخش است.
سید محمد حسین علوی زاده در مورد دلیل طراحی این سامانه افزود:ازاین پس فعالیت ها صرفا به صورت درون سازمانی انجام نمی گیرد و ماموریت ها در سه دسته درون سپاری،برون سپاری و سیستم سپاری انجام خواهد گرفت که این پیشرفت در رفاه حال شهروندان و مخاطبین این سازمان بسیار موثر است و با گذشت کمتر از یک سال از تدوین سند چشم انداز سازمان خوشحالیم که در آستانه رونمایی از این درگاه یکپارچه با توجه به رصد راهکار های خدمت رسانی ساماندهی مشابه در کشور بر این باوریم که سازمان آرامستان های شهرداری کاشان به بهینه ترین و جامع ترین نحوه خدمت رسانی دست پیدا کرده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد:اکنون این سازمان آماده انتقال دانش فنی و مدیریتی خود در طراحی درگاه یکپارچه خدمت رسانی به سایر آرامستان های کشور می باشد.
روابط عمومی سازمان آرامستان ها
بهمن ماه ۱۴۰۱